woensdag 20 september 2017

20 september 2017 - Doesburgermolen Klompenpad



Ondanks mist en miezerregen vandaag toch nog een wandeling gemaakt, want vanavond gaat mijn nieuwe serie met nachtdiensten in en is het weer een (klein) weekje afgelopen met wandelen. Vandaag het Doesburgermolen Klompenpad van 8km in Ede gelopen.

Een hele mooie route die in het begin al langs de molen loopt. Helaas niet open, maar ik was er dan ook best wel vroeg!

Verder loopt de route veel langs maïsvelden, wat nu heel mooi wandelen is, maar ook ben ik het spoor best wel vaak tegengekomen. En als afwisseling had je er mooie stukken bos tussen zitten.

Lieve wandelgroet,
Annemieke


 Het was prachtig om langs al die maïsvelden te wandelen. Maar dan vraag ik me dus wel af hoe deze route er uit zou zien in een hele andere periode als het maïs er niet staat.


 De Doesburgermolen is een gesloten standerd-korenmolen met een oude staartconstructie en is een van de oudste windmolens in Nederland. Aan de standerd is te zien dat het vroeger een open standerdmolen moet zijn geweest. De westkant van de standerd is namelijk sterk verweerd. De huidige molen is de opvolger van een veel oudere molen, die al op een kaart uit 1568 te zien is.
Bron Wikipedia

Het is toch super dat we gewoon dwars door de velden van de kwekerij heen mogen lopen!  

De spoorweg ga ik deze route nog vaker tegenkomen.


 Hier gaat de route verder pal langs de spoorbaan.

 Pauze! En nog redelijk droog in dit hoekje onder e bomen.

  Deze paddenstoel was zeker 30 cm groot!

Hier rechtsaf het spoor over, lopen we landgoed Kernhem weer op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten