woensdag 1 november 2017

WesterborkPad 8e etappe: station Baarn - station Amersfoort CS


Vandaag de 8e etappe van het WesterborkPad gelopen, van station Baarn naar station Amersfoort CS. Het was droog maar behoorlijk mistig en grijs vandaag. Je wordt als eerste via een oorlogsmonument door Baarn geleid en al snel volgt de route door de polder.
Ondanks dat het een lange, en soms toch iets saaie route was door die mistige polders van Soest en Baarn, heb ik toch genoten en liep het best wel vlot. Je loopt het grootste gedeelte van de route letterlijk langs het spoor.
Laatste stukje polder loop je via het klompenpad ‘Het Derde Erf’. En dan ben je alweer in Amersfoort.
Via ‘Afscheidshuis de Poort’ een monumentale/historische poortgebouw van de oude algemene begraafplaats in het Soesterkwartier, waar ik toch even naar binnen ben gelopen, loop je naar direct aan de overkant naar de Joodse begraafplaats.
Helaas was er bij de fam. Verheuvel op nr 126 niemand thuis (het sleuteladres voor de begraafplaats), dus wordt het gewoon een keertje terugkomen (op de fiets).
En voor je het weet ben je bij station Amersfoort CS.

Lieve wandelgroet,
Annemieke 


 Hier loop ik Baarn uit en begin ik aan de lange route door de polder.

En als je dan toch langs het spoort loopt, moet er iig een trein op de foto gezet worden! 
 
 Vanaf hier loop je een stukje van het 'Het Derde Erf' klompenpad

 Hier loop ik de wijk 'Soesterkwartier' in Amersfoort binnen

‘Afscheidshuis de Poort’

 Joodse begraafplaats waar ik gewoon een keertje terug moet komen.

 Station Amersfoort CS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten