maandag 25 september 2017

Groene Wissel 557 -> Amersfoort Vathorst: Landgoed Hoevelaken en Overbos

Vanmorgen mijn 1e Groene Wissel gelopen, puur op routebeschrijving zonder gps!
Uiteraard lopend vanaf huis naar Station Vathorst en van daaruit de beschrijving volgen. 

Als eerste werd ik na het station door de woonwijk naar Hooglanderveen gestuurd. Hier was ik dus nog nooit doorheen gelopen. 

Overal al naar gezocht en dan kom je hem gewoon in de woonwijk in Hooglanderveen tegen! 

Vervolgens de door mij bekende route, onder de A28 door, naar het Landgoed Hoevelaken. 

Verrassend moest ik daar op de Hoevelakense Boslaan rechtsaf (normaal ga ik dus linksaf ;-) ) richting kasteel Hoevelaken. Maar voordat dat zover was werd ik eerst nog rechts een stuk bos ingestuurd.

Om vervolgens alsnog langs kasteel Hoevelaken te lopen (weliswaar stond dit kasteel achter een hek) met daarna een rondje vijver.

 Vervolgens een heerlijk stuk bos gewandeld om weer op de Hoevelakense Boslaan te komen. Daar ging het bij mij even mis en heb een bordje ‘rechtdoor’ gemist. Nu ben ik hier gelukkig redelijk bekend en heb een eigen route gelopen naar het witte hek van Het Geldersch Landschap aan de overkant van de weg. Vanaf hier de route weer opgepakt. 

 Weer door een heerlijk stuk bos mogen wandelen. Halverwege even een kleine pauze op een betonnen buis. Waren best we hoog, maar met wat kunst en vliegwerk toch erop kunnen klimmen.

Na het bos werd ik richting Nijkerkerveen gestuurd, 

 om via Recreatiepark Overbos weer onder de A28 door te lopen richting station Vathorst. 

Een heerlijke route om te wandelen, die ook mij weer andere stukjes van het Landgoed Hoevelaken heeft laten zien.

Lieve wandelgroet,
Annemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten