zondag 15 oktober 2017

WesterborkPad 5e etappe: station Naarden-Bussum - station Hilversum


Vandaag de 5e etappe van het WesterborkPad gelopen, van station Naarden-Bussum naar station Hilversum. Dwars over de Bussumerheide, en met deze temperaturen kreeg ik gewoon het Indian Summer gevoel.
Als eerste een bezoek aan de Joodse begraafplaats voor een bezoek aan het monument ter nagedachtenis aan de Joodse slachtoffers van de Sjoa.

Dan door Bussum op weg naar de Bussemerheide waar ik dwars doorheen moest. Hier ben ik even wat langer gebleven en ben behoorlijk van de paden afgeweken. Maar het was ook zulk fantastisch warm herfstweer vandaag! Hier was ik blij met mijn route op de gsm, want kon nu weer makkelijk de weg naar de oorspronkelijk route terug vinden. 

Aan het einde van de route door de hei heen kom je in Hilversum terecht. Via station Hilversum Mediapark (waar ik toch even tussen de bomen door dat foeilelijke gebouw op de foto wilde zetten), door naar station Hilversum. Weliswaar op het einde met een kleine omweg kwam ik nog langs een schattige oude politiepost en werd je geleid langs de voormalige woning van de familie Philips, met de bijbehorende struikelsteentjes. Hier was het einde van de 5e etappe en stapte ik bij station Hilversum weer op de trein terug naar huis.

Lieve wandelgroet,
Annemieke


Mooie grote villa's onderweg.

Synagoge

Bussum

Joods begraafplaats

Het monument ter nagedachtenis aan de Joodse slachtoffers van de Sjoa

Het begin van de Bussumerheide

Pauze! 

Rups van de veelvraat

Als je heel goed kijkt zie je de schapen lopen.

En dit was dan het einde van de tocht over de Bussumerheide.

Station Hilversum Mediapark. Ik moest en zou dit foeilelijke gebouw op de foto zetten. 

Voormalige politiepost

Struikelstenen in de Prof. Dondersstraat.  

station Hilversum, eindpunt van deze etappe



Geen opmerkingen:

Een reactie posten