zondag 29 oktober 2017

WesterborkPad 6e etappe: station Hilversum CS - station Hilversum Sportpark


Vandaag de 6e etappe van het WesterborkPad gelopen, van station Hilversum CS naar station Hilversum Sportpark.
Vanaf het station wordt je meteen door de winkelstraat heen geloodst naar het 1e monument, de Mauthausen Steen.

Vervolgens wandel je richting Kerkelanden om onderweg een Joodse begraafplaats te bezoeken. Bij de ingang kan je via een intercom vragen of je de begraafplaats op mag (ik heb ook meteen even vermeld dat ik het WesterborkPad loop en daarom graag even een bezoekje aan de begraafplaats & monument wil brengen).

Vervolgens een heel stuk heerlijk gewandeld met aan de linkerkant een golfterrein en weilanden, en aan de rechterkant huizen. Op het einde van deze weg kom je langs het monument ‘Jeugddalijah’.

Na dit monument loop je richting de Hilversumse heide. Hier heb ik het pad (alweer) even niet aangehouden en ben lekker gaan dwalen. Lang leve de gpx dat ik uiteindelijk weer mijn oorspronkelijke route terug kon vinden. En dan ben je al snel bij station Hilversum Sportpark. 

Lieve wandelgroet,
Annemieke


Links de steen uit vernietigingskamp Mauthausen. Meegenomen bij zijn terugkeer uit kamp Mauthausen door Bill Minco. Bill werkte als krijgsgevangene in de steengroeve.
Op tekstbord onder de steen staat: Deze steen uit het vernietingskamp Mauthausen zij de komende generaties een teken.

 Dit moest ik gewoon even op de foto vastleggen!


 Joodse begraafplaats

Monument


Kerkelanden

monument ‘Jeugddalijah’

Op weg naar de Hilversumse Hei


 Geen flauw idee waar dit gebouw voor dient.

 Op weg naar station Hilversum Sportpark



Geen opmerkingen:

Een reactie posten