dinsdag 3 oktober 2017

WesterborkPad 2e etappe: station Diemen - station Weesp


Dinsdag 3 oktober 2017

Vandaag met de trein terug naar station Diemen. Als eerste langs het winkelcentrum van Diemen, daarna stukje langs het water. Halverwege was de weg afgesloten, omdat er een hele nieuwe wijk gebouwd gaat worden. Maar met sluip door, kruip door (wat niet helemaal de bedoeling was!) kon ik nog enigszins de normale route volgen.
Tot ik een grote gele M zag! Daar even lekker wat gegeten en gedronken en weer op weg naar het Diemerbos. Het bos zelf was niet bijzonder, maar wel heerlijk om doorheen te wandelen. Vervolgens een stukje langs een vaart de Gaasp gelopen voordat ik dwars door de weilanden de Gaaspermolenpad op werd gestuurd. Wat was dat een heerlijke route. Nog even een klein stukje van het padje af richting een vogelkijkscherm. Hier heb ik een klein spatje regen onderweg gehad.
Vervolgens op weg naar de Muiderspoorbrug waar ik het Amsterdam Rijnkanaal mag oversteken. Vanaf daar was het niet ver meer naar station Weesp.


Winkelcentrum van Diemen

Aanbouw van een nieuwe woonwijk. Het was eigenlijk de bedoeling dat het duidelijk zou zijn dat het voet- en fietspad achter de woningen was omgeleid! 
Niet duidelijk dus, en ik was niet de enige voetganger voor wie dit niet duidelijk was aangezien er op het bord vermeld stond 'voetgangers tramhalte'. En daar hoefde ik dus niet te zijn.

Maar ik mocht gelukkig gewoon doorlopen. 

Pauze! Beker thee en een egg muffin.

Het Diemerbos

 Zoals ik al had vermeld, niet echt heel bijzonder. Maar wel heerlijk om doorheen te lopen.


Hier gaat de wandeling verder langs de 'Gaasp'


Om via het Gaaspermolenpad dwars door de polders gestuurd te worden naar de Muiderspoorbrug. 

Houden we het droog? Of net niet! 

 Hier even van het padje af naar het vogelkijkscherm



  Net niet dus ☔☔☔ Gelukkig was het maar een heel klein buitje en kon ik met 10 minuten mijn weg volgen met zon en lekker mijn jas uit!

 De Muiderspoorbrug


Station Weesp op weg naar huis!

Lieve wandelgroet,
Annemieke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten